Nikon COOLPIX P610 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P610 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Sassieee 03-05-2017

Goede begincamera!

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Dit is mijn eerste camera en eigenlijk ben ik erg verrast door deze camera! De automatische stand werkt erg goed, tenzij je een actie wilt fotograferen. Hiervoor kun je de sportstand gebruiken (ik krijg daarmee echter bewogen foto's), maar je kunt wel de S-mode met 1/1500 gebruiken (dan krijg je scherpe foto's). Ik ben een hobbyfotograaf en ik maak vooral foto's met dagjes weg en op vakantie. De camera is niet zwaar, dus je kunt er lekker lang mee fotograferen. De batterij gaat ook lang mee, wat heel fijn is! Verder vind ik de zoom FANTASTISCH! Je hebt 60x zoom, waarmee je dingen van heel ver dichtbij kunt halen. Als jij een stipje op de zee ziet, kan je camera inzoomen tot je de volledige boot ziet (en het is nog scherp ook)! Natuurlijk is dit niet de allerbeste en allerduurste camera, maar de prijs/kwaliteitverhouding is heel goed! Ik ben er heel erg blij mee. Daarnaast kost het natuurlijk tijd voordat je je camera helemaal kent (ik had daarvoor ook een boek gekocht). CONCLUSIE: TOP :)

Pluspunten

• lichtgewicht

Chrisvans 16-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Camera nu 1/2 jaar in bezit. Prettige lichtgewicht camera met enorm tele-bereik. Kwaliteit van de foto's is goed. Camera heeft enorme groothoek; dit is vaak heel handig, maar je krijgt ook makkelijker vertekening.

pino47 05-10-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Besteld bij foto semeins en een snelle levering van het product. 1x geprobeerd en bevalt goed, mooi foto's en makkelijk te bedienen.

ugamedia 01-08-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Mooie beelden maar na 2 weken helaas autofocus al kapot dus na jaren met Canon werken is het uitstapje naar Nikon na een goede start helaas tegengevallen.

poohbeertje32 06-05-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Een super csmers .prijs en kwaliteit goed aan elkaar verbonden.
Veel zijdige mogelijkheden.
Makkelijk in gebruik.en wifi zeker een groot plus punt.werk super

11J 12-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Fraaie compacte camera, heel gemakkelijk in gebruik. Veel instelling mogelijkheden.
Groot zoom bereik is erg aantrekkelijk, zonder lenzen te wisselen toch fraaie opnamen van grote afstand.
Maakt zeer fraaie plaatjes.

Art-Leen-2015 11-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Een goede opvolger van mijn Coolpix P7000, deze had geen kantelbaar scherm. Wel een speciale UV filter extra besteld voor de bescherming van de lens. Ook een extra lader besteld, omdat het laden in de camera lastig is, als je gebruik maakt van 2 batterijen. Verder is het een handige camera als je niet met een zware spiegelreflex op stap gaat.

Mieke 05-02-2016

Mag ik vragen van welk merk je de lader hebt gekocht?

Nikograaf 09-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Na jaren met een Panasonic Lumix DFC-FZ18 te hebben gefotografeerd ben ik overgestapt naar een P610.
De resultaten zijn over het algemeen zeer bevredigend. Die van de panorama foto's vielen me iets tegen.
De mogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid en het vergt enige studie en oefening de juiste instelling op het juiste moment te vinden. De uitgebreide gebruiksaanwijzing geeft voldoende informatie.
De locatiebepaling lijkt niet altijd te werken. Bij veel foto's wordt deze informatie niet toegevoegd. Bij gebruik van de camera in Noord-Schotland is vrijwel geen enkele foto van locatieinfo voorzien.
De plaats van de bedieningsknoppen is vrij logisch en overstappen van de Lumix naar deze camera leverde wat dat betreft geen probleem op.
De automatische zoekeromschakeling werkt heel prettig.

Al met al vind ik deze camera een aanrader.

JohnBAmsterdam 07-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

De Nikon P610 is een veelzijdig en zeer gebruiksvriendelijk alles in een camera dat uitstekend prestaties levert. Ik maak voornamelijk vakantie en natuur fotos en de P610 is hier goed geschikt voor. Met een mega 60x optical zoom kan je altijd dichtbij je onderwerp komen en de foto's zijn prachtig en helder bij de 60x zoom. In de scene mode kan je kiezen voor portrait, sports, indoor, zonsondergang, enz. Verder kan je filmen in full HD met stereo geluid en de resultaten zijn uitstekend. Voor de sports liefhebber is deze camera ook een fantastische keuze. Je kunt actie foto's maken met 7 frames per second met volledig resolutie, dus geweldige foto's maken van de kanjers op het voetbalveld. Deze camera is zeer aantrekkelijk voor de niet zeer geoefende fotograaf die toch meer uit een camera wil halen.
-Keurig ingepakt met alle benodigheden, en binnen 15 minuten klaar om te gebruiken. De P610 is makkelijk te gebruiken, ligt goed in de hand en maakt heldere, scherpe beelden.

marjan0503 06-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Nu een paar weken in het bezit van de coolpix P610, en ik sta nog steeds versteld van alle mogelijkheden die deze camera met zich mee brengt.
Zoals de scene opties waaronder maanfotografie, uit de hand super close-up foto's van de maan gemaakt!! ik kon zelfs zover zoomen dat de randen van de maan buiten het beeld vielen.

en de macro stand, die je mooie plaatjes laat maken. portret stand, vuurwerk stand (helaas nog geen vuurwerk gezien) mooie zwart/wit foto's.
zelfs een panorama stand. eigenlijk teveel om op te noemen.

en.... deze camera neem je zo even mee, lekker licht en ligt goed in de hand. de beeldstabilisator zorgt dat je uit de hand mooie scherpe foto's kan maken, die je door Wifi ook nog eens gelijk door kan sturen.

het kantelbare scherm maakt het mogelijk om boven je hoofd foto's te maken, en erg laag bij de grond.

Zijn er dan geen nadelen? voor mij is een nadeel dat je alleen in JPG foto's kan maken en niet in RAW. en dat je er geen externe flitser bovenop kan plaatsen.

maar ik kan een ieder deze camera aanraden, als je gaat voor gebruikersgemak, veel mogelijkheden en een gigantisch zoom bereik, en een toestel dat ook nog eens makkelijk is mee te nemen. Dan wordt deze aankoop nooit een miskoop!

MM_1982 04-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Een mooie lichte camera die ontzettend fijn in de hand ligt!

Voor mij een goed alternatief naast mijn spiegelreflex, die is nogal zwaar om elke keer mee te nemen. Maar deze Nikon 'sleep' ik overal mee naar toe.

Er worden heel veel verschillende 'scenes' aangeboden om te fotograferen, een paar waar ik bijzonder blij door ben verrast:
- de ‘vogelscene’: zowel binnen (incl. door glas) als buiten heb ik hier al mooie foto's mee kunnen maken.
- Panorama scene: deze heb ik afgelopen week eens uitgeprobeerd toen ik in Antwerpen was, heel grappig om de hotelkamer in panaromastand (180 0f 360 graden) vast te leggen.
- nachtlandschappen: Deze worden echt prachtig, tot 1 a 2 seconden lukt het om uit de hand te fotograferen, hierna heb je echt een statief nodig.

Soms mis ik het wel dat je niet handmatig kunt scherpstellen, omdat de spotmeting net even op een ander punt scherpstelt dan ik eigenlijk wil….maar wellicht moet ik mezelf nog iets meer tijd geven om te oefenen (ik heb hem nog maar 3 weken in mijn bezit).

Al met al ben ik zeer tevreden over wat ik tot nu toe heb gefotografeerd en de foto’s die ik met dit toestel kan maken. Een uitstekend alternatief voor mijn dag-/stedentrips en korte reizen!

Nadeel:
- als je de grootste zoom gebruikt, ontstaat er meer ruis in de foto (dit zie je pas op de laptop) daarom krijgt de kwaliteit van de foto geen 9.
- Om de accu op te laden moet je deze altijd in de camera laten zitten en dan kun je opladen, een losse lader was fijn geweest.

Voordelen:
+ veel verschillende scene’s
+ makkelijk in te stellen
+ accu gaat lang mee, ook onder slechte omstandigheden (kou)
+ wifi
+ licht van gewicht
+ kantelbaar lcd-scherm

Lindamuus 04-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

De nixon coolpix P610 is erg makkelijk in gebruik. De functies en verschillende instel mogelijkheden zijn goed te vinden en mee te werken. De macrostand was iets moeilijker te bedienen. Als je inzoomt dan is de foto snel onduidelijk, maar iets meer je instellingen aanpassen dan krijg je de foto die je wilt.

Ik fotografeer voor namelijk mijn 2 honden. De Nikon is licht en makkelijker mee te nemen dan me spiegelreflex. De foto's die ik wil maken zijn qua instellen en kwaliteit gelijk aan de andere camera, maar ik ben dan ook een beginner/ hobbyist qua fotografie. Deze camera heeft me verbaasd aan wat hij kan en wat je er mee wilt. Ondanks het feit dat je er geen verschillende lenzen op kan zetten.

Ik geef de Camera dan ook een eind cijfer van een 8. Leuk voor erbij en voor de vakantie en hondenfoto's.

knies044 04-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Wat een geweldige leuke camera, makkelijk te bedienen, leuke eigenschappen WiFi en gps.
Maakt bovendien mooie scherpe en kleurrijke foto!
Op vele gebieden te gebruiken stadsfotografie, portretten, vooral denk ik fijn om mee op vakantie te nemen. Niet te groot en toch een echte camera. Wat ik zelf jammer vind is dat je aan een lens vast zit, je kan ze niet wisselen. Daarin tegen heeft de vaste lens een groot bereik en behoudt ook zijn kwaliteit om mooi plaatjes te schieten. Kortom een aanrader !

Pvheulen 31-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

De Nikon Coolpix P610 is een fijne camera. Hij presteerd goed wat je eigenlijk kan verwachten van een Nikon Camera. Je kunt op twee manieren foto's maken. Door de zoeker te kijken, dan heb je een kleiner beeld dan op het uitklapbaar scherm,maar je kan sneller reageren op situaties. De camera heeft een enorme zoom. Tot wel 600 maal. Je kan daarmee mooie natuur foto's maken. Houd er wel rekening mee dat de zoom een beetje traag reageert. Door het grote zoombereik van groothoek tot super tele moet de lens ver uitschuiven en dat kost tijd. Houd er ook rekening mee dat de zoom wel veel licht nodig heeft, er zit een goede beeld stabilisatie in de camera. Ook in de avond kun je er prachtige foto's mee maken. Op automatisch regelt de camera alles van sluitertijd tot diafragma en iso. In slechte lichtomstandigheden kan er redelijk goed met de camera gewerkt worden. Houd wel rekening met het toenemen van ruis, wat overigens niet echt storend werkt op de foto. De camera ligt goed in de hand is compact en eenvoudig te bedienen. Ga je op op vakantie, of wil je de kinderen fotograferen dan is dit een goede camera. Voor de gevorderde fotograaf kan de camera ook geheel manueel bediend worden. Zodat je ook veel speciale effecten kunt creëren.

Pjotr62 30-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Mooie solide compacte camera die fijn in de hand (kleine vrouwenhanden) ligt. Is redelijk intuïtief te bedienen voor wie eerder met spiegelreflexcamera's bekend was.

Bereik van de lens is van groothoek tot zoom en daardoor prettig allround.
Heeft een uitstekende zoomfunctie(60x optisch), bij uiterste optische zoomstand beter om met een statief te werken.
Veel mogelijkheden, met handige programma's, zeker de makrostand geeft mooie resultaten!
Wat opvalt is dat er een beperkt bereik is in diafragma's (3,5-8), waardoor er weinig verschil in scherptediepte mogelijk is. O.a. de diafragma voorkeuzestand lijkt daardoor van weinig nut.

Het kantelbare scherm werkt fijn, is naar binnen te klappen als de zoeker gebruikt wordt. Batterij gaat een behoorlijke tijd mee.

Prima alternatief voor zwaardere spiegelreflexcamera's, voor wie niet té ingewikkeld wil doen. Is helaas te groot om een echte compactcamera te vervangen.

Pris1106 30-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Zeer degelijke, stevige camera welke goed in de hand ligt. De camera voelt absoluut niet zwaar aan en heeft opvallend veel zoombereik.

Ik maak veel foto's van mijn kinderen en met het kantelbare scherm kun je foto's heel makkelijk op hun ooghoogte maken. Ook kun je het scherm dichtklappen als je gebruik maakt van de viewfinder. De viewfinder gebruik ik niet, omdat deze helaas een veel slechtere kwaliteit laat zien dan je foto daadwerkelijk is. Dat is erg jammer, want de camera maakt namelijk erg scherpe foto's. Als je het niet erg vindt om altijd via een scherm te fotograferen, is de viewfinder slechts een klein minpunt.

Met de 7 frames per seconde kun je goed foto's maken van bewegende onderwerpen, er zit dan altijd wel een mooie foto tussen. Ondanks dat ik nauwelijks gebruik maak van de automatische modus, vind ik dat deze modus goed herkent wat voor soort foto's je maakt (macro, portret, nacht, e.d.). Als je snel foto's wilt schieten of net begint met fotograferen, voldoet deze modus prima. Zoals veel andere camera's heb je ook de A, S, P, en M modus als je sommige dingen of juist alles handmatig wilt instellen.

De camera heeft ook Wifi en NFC wat tegenwoordig niet meer mag ontbreken, want door deze functies heb ik al heel wat foto's draadloos naar mijn laptop overgezet en wat foto's op afstand bediend.

fluffernutter 29-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Een degelijke goed aanvoelende camera zoals we van Nikon gewend zijn. De camera heeft een enorm zoombereik wat handig is bij het fotograferen in de natuur. Heel fijn is de ingebouwde gps. Je kan op een plattegrond in bijvoorbeeld iPhoto altijd de locatie van de foto terugvinden. Met de ingebouwde wifi kan je nu ook makkelijk fotos met de Nikon app op de iPad of iPhone binnenhalen. Voorheen moest dit altijd met tussenkomst van een computer. Handig dus als je even een foto wil versturen of bewerken, en geen computer hebt. De app geeft je ook de mogelijkheid de camera op afstand te bedienen.
Ook bij intensief gebruik houdt de batterij het goed uit. Dit is bij mn fuji meetzoeker camera wel anders. De Nikon heeft ook een goede digitale zoeker. Nooit zo fijn als een optische spiegelreflex zoeker, maar het geeft wel het juiste kader. Ik heb er nog niet heel veel foto’s mee gemaakt, maar de camera is eenvoudig in gebruik. Zeker op de automatische stand. Het menu versimpelt dan ook. De Filmkwaliteit is in ieder geval top, en met de burst mode kan je snel foto’s achter elkaar schieten. Kortom een aanrader...

rwp83690 29-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

De coolpix P610 is een zeer compact gebruiksvriendelijke camera met veel mogelijkheden, veel zoombereik.
Wanneer je een camera zoekt die snel en gemakkelijk in gebruik is, maak je met deze camera een juiste keus.

Stoop12 28-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Ik ben al in het bezit van een spiegelreflexcamera maar het is soms teveel gedoe om die mee te slepen, deze camera is een mooi alternatief. Er zit een goede zoomlens op en ik kan net als bij mijn spiegelreflexcamera eenvoudig de instellingen aanpassen. Groot voordeel is dat ik de foto's vanaf de camera direct met wifi overzet. Zo kan ik mijn foto's direct delen, dat scheelt enorm. De kwaliteit van zowel foto als film is goed. Een prima camera die de pluspunten van een spiegelreflexcamera heeft maar makkelijker meeneemt.

TomMeeFilms 28-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

De Nikon is een heerlijke camera voor de wat onervaren fotograaf, die toch maximaal resultaat wil. Zo maakte mijn vrouw, die normaal vrijwel nooit fotografeert, met de Nikon direct een paar prachtige plaatjes. Vooral het geweldige zoombereik is daarbij een pluspunt. De camera bevalt haar erg.
Zelf maak geregeld nieuws- en achtergrondreportages, documentaires en bedrijfsfilms met een spiegelreflexcamera van concurrent Canon. Om nou eens te kijken of dit een bruikbaar toestel is om professioneel in te zetten, heb ik de Nikon getest op z'n filmkwaliteiten. Om direct maar met de deur in huis te vallen, hij is niet in staat om mee te dingen op het hoogste niveau. Niet verwonderlijk wellicht, als je kijkt naar de prijs. Toch is het voor een filmamateur een leuke camera om te gebruiken. Zo kan er op 60 frames per seconde mee gefilmd worden in full HD. Dat betekent dat je er in de montage prachtige slowmotion beelden van kunt maken. Verder kun je er ook gemakkelijk mee 'uit de hand' filmen. Waar het met veel dslr-camera's erg lastig is om de beelden dan steady te houden, is het met de Nikon een koud kunstje. Het is door 2 verschillende auto-focusstanden gemakkelijk om je onderwerp scherp te houden. Het plaatje dat de camera produceert is prima, in ieder geval bij daglicht. Heel geschikt voor vakanties, verjaardagen en familiefeestjes.

Nu de nadelen. Want als je er écht mee wilt gaan filmen, voldoet de Nikon niet. Hij presteert niet goed bij slechte lichtomstandigheden. Het beeld wordt snel 'korrelig'. Daarnaast is het wel mogelijk om je focus/scherpte te 'verleggen' en je iris aan te passen, maar deze functies zitten zo verstopt in het menu dat het bijna niet te vinden is. Daarnaast is het bedieningsgemak ervan ook ver te zoeken, als je dit soort zaken wilt gebruiken. Verder mist de camera een externe microfoon-ingang en een uitgang voor hoofdtelefoon. Maar goed, de Nikon is wellicht ook niet gemaakt voor de professional.

Kortom, een camera die fijn in de hand ligt (waarschijnlijk zeker bij mensen met wat kleinere handen), snel mooi resultaat biedt aan de onervaren fotograaf, een groot zoombereik heeft en mooie filmpjes kan maken voor familiegebruik.

Melle D 28-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

Ik heb nu deze camera een paar week in mijn bezit en vindt het een geweldig ding. Mag graag in de natuur foto graveren zowel landschap als vogels en andere dieren, dit gaat geweldig met deze camera. Stelt zich erg snel scherp en de foto's zijn ook erg scherp en mooi van kleur. Heeft veel mogelijkheden om net iets meer te met fotografie te doen als een "gewone" camera.
Ik zou hem dus ook een echte aanrader willen noemen.
Enige min puntje vind ik dat als je werkt met alles zelf instellen zo als b.v. de diafragma instellen dat deze een beperkte reeks heeft, maar dit hoeft voor velen geen bezwaar zijn.

hansvanaerle 28-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P610 zwart

lekker licht toestel ligt lekker in de hand

de telelensheeft een enorm groot bereik en blijft zeer scherp